January 22, 2011

Beauty tips : Cara-cara memakai eyeliner.


Pada hari ini FCC akan memberi anda tips cara-cara untuk memakai eyeliner.

Eyeliner berfungsi untuk menguatkan efek keindahan mata Anda.Pilihlah warna eyeliner yang menyatu dengan warna eyeshadow anda.

Step 1 : Pastikan Anda duduk rileks dengan siku menopang meja pada saat anda memakai eyeliner. Tarik garis pada garis kelopak mata dari bahagian dalam mata ke ujung mata bahagian luar. Sambil tarik ujung kelopak mata anda agar kulit di area yang akan di beri garis eyeliner tegang sehingga mudah mengaplikasikannya.

Step 2 : Untuk bagian atas mata ini sebaiknya anda gunakan eyeliner berbentuk cair yang waterproof agar lebih muda kering dan tidak cepat luntur.Gunakan sekali lagi dari bahagian tengah mata dan pada bahagian ujung buat garis mencuat untuk memberi kesan tajam mata anda.

Step 3 : Gunakan eyeliner pensil dengan cara menarik dari ujung kelopak mata bagian bawah.Untuk mata besar aplikasikan eyeliner cukup mulai dari kelopak mata bagian tengah dan apabila mata anda kecil aplikasian eyeliner dari ujung dalam mata.

Step 4 : Untuk penggunaan eyeliner pensil, bukalah mulut anda saat memakainya supaya otot-otot mata lemas, dan usap ujung pensil eyeliner dengan kapas agar bagian tersebut lebih lembut.


Setakat ini sahaja tips buat masa ini harap tips ini dapat membantu anda,terima kasih kerana membaca dan Selamat Mencuba :)

No comments:

Post a Comment